onsdag 16 mars 2016

UppStart Av VågaSkrika

Att levt ett tufft liv och bli bättre är möjligt, för bara ett år sedan så väntade jag bara på döden, jag trodde aldrig att jag skulle överleva ett år till, jag har överlevt snart 19 år, så då kan jag överleva 19 år till. Man kan klara sig från botten till toppen, de är inte alltid skit bra, ALLA har sina dalar, men de finns ALLTID någon som bryr sig, man ser inte de, man tror inte det men dom finns

Mitt namn är louise är 19 år och startade vågaskrika där jag till en början bara ville dela med mig av olika tips från mina erfarenheter med Psykisk ohälsa, missbruk, våld i nära relationer m.m
Detta är inget för uppmärksamhet, utan ett hjälpmedel för mig att kunna nå ut till fler personer, Har en fb sida som jag startade runt februari 2016, och är med i olika stöd grupper för personer att prata med folk som vart med om liknande!

Jag vill även förtydliga att jag har noll utbildning och rekommenderar starkt att alla som känner någon eller själv mår dåligt att kontakta någon som kan hjälpa att få pratat med läkare eller psykolog, man kan ringa akut till BUP för dom som är under 18, och Vuxenpsykiatrin för dom över 18!
Utan jag startade detta då det inte är någonting som går snabbt att bli frisk från psykiskt mående, de kräver tid och extremt mycket energi! Och därför finns jag för folk som behöver extra push på vägen mot bättre mående!
Finns extremt mycket bra sidor och hjälp för alla åldrar!

Jag visste att jag överlevt det jag inte skulle överlevt, kändes som jag aldrig kunde dö.
Jag brydde mig ej om drogerna skulle döda mig, brydde mig inte om mat vätska eller nått jag visste jag behövde.
Nu vill jag ta hand om mig, jag vill äta hälsosamt, jag bryr mig aldrig om kalorierna, jag får äntligen ingen ångest om vågen visar mer,För jag fattar och jag vet att jag behöver det.
Att ta mina mediciner är extremt viktigt för jag vet att de hjälper mig att hålla allt underkontroll. Medicin är inget man ska leka med man ska inte öka o sänka själv.
Jag vet att vissa mediciner kommer vara kvar resten av mitt liv, jag kommer få gå hos mina terapeuter och ta mina prover. Men det är för att JAG ska må bra!
Jag har överlevt snart 19 år, så då kan jag överleva 19 år till. Och jag älskar det, Att kunna vakna på morgonen utan ångest för att jag lever är en dröm som blivit sann!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar