tisdag 26 april 2016

Att vara sig själv

Jag vet att jag inte är den snyggaste i stan, jag är inte den smartaste i skolan..Jag är inte den populära bruden som går och har 10 killar efter sig..Jag är bruden som ingen ser jag är hon som sitter och glor ner i marken och lyssnar musik..ingen bryr sig ingen ser! Jag är hon som låsas va upptagen i telefon när jag ser folk jag "känner" på stan, jag är hon som inte vill att folk ska se, jag vaknar på natten och jag är helt stilla inte för att jag vill utan för jag inte kan, jag skriker och sparkar men inget händer, jag ser en skugga som tittar och tittar, närmre och närmre och jag kan ingenting göra, Vafan är de som händer tänker jag, närmre och närmre hans arm runt min hals, sen börjar han sakta att backa, jag vaknar och sitter upp i min säng, borta vid dörren står han igen, fast nu ser man han mycket tydligare man ser han är en han, och man känner de i sig, panik slagen och ångest fylld sitter jag kvar och somnar igen och allt börjar om.

Mitt liv under flera år bestod av mig mina tankar och musik, jag ville ej vara med någon, ingen ville heller vara med mig, ingen ville bli sparkad på för att prata med "Saken". Ville ej att andra skulle bli skadade pga mig, så försökte få folk att inte vilja vara med mig, jag började vara mig själv och direkt blev alla som bortblåsta. Det är ej normalt att prata som jag gör, jag sökte uppmärksamhet jag va "konstig" Men jag var bara mig själv.

Att vara sig själv kommer aldrig att få folk att sluta döma, vad man en gör så kommer någon alltid tycka annat, men man kan vara starkare och fokusera på det som är bra med sig själv.
Det är bland det svåraste att fokusera på det bra när det dåliga väger över, det trampar dagligen på en.

Ett dåligt ord väger dubbelt vad ett bra gör, har du fått höra dåliga saker dagligen i en vecka krävs det 2 veckor av endast bra för att vinna över dom dåliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar